Friday, May 3, 2013

My Final Appeal , this 13th Malaysian General Elections / Rayuan Saya untuk Pilihanraya Umum Ke-13 Malaysia (Part 5 / 5)


Rakyat Malaysia yang dikasihi, ketibaan 5 Mei 2013 adalah lebih kurang 24 jam dari sekarang. Setelah meneliti isu-isu yang dibincangkan pada ke-empat empat blog saya. Sekarang, saya telah sampai isu terakhir yang saya ingin bincangkan sebelum Pilihanraya pada 5 Mei. Dalam pendek kata, apabila kita mengundi pada 5 Mei 2013, kita perlu undi dengan kesedaran dan nurani dari hati kita.

Bahagian 4: Kebebasan daripada kezaliman dan menuntut keadilan

Seorang pemimpin pernah berkata “Apabila kita memilih untuk berdiam diri terhadap situasi yang tidak adil, we telah pun memilih untuk berpihak dengan orang yang melakukan kezaliman”.

Banyak rakyat Malaysia telah mati tanpa pembelaan dan keadilan yang dikembalikan kepada mereka dan keluarga mereka. Contohnya, Aminulrasyid, Teoh Beng Hock, Kugan and Altantuya Sharribu. Tiada seorang pun diantara mereka dibuktikan atau disabitkan dengan jenayah yang boleh dijatuhkan hukuman mati tetapi mereka telah mati dan tiada lagi di dunia ni.

Bagaimanakah mereka mati? Siapa bunuh mereka? Dimanakah pembunuh? Dimanakah keadilan? Siapa dapat member kehidupan kepada mereka? Siapakah boleh pulangkan mereka kepada keluarga dan kawan mereka?

Apabila kita mengundi pada 5 Mei 2013, kita sebagai manusia yang berhati nurani dan beragama, kita perlu dan mesti mengundi untuk menuntut keadilan kepada semua yang ditindas dan dizalimi.

Dari nurani hati kamu, memberitahu Aminulrasyid bahawa kamu akan mengundi untuk menuntut keadilan untuk dia.

Dari nurani hati kamu, memberitahu Teoh Beng Hock bahawa kamu akan mengundi untuk menuntut keadilan untuk dia.

Dari nurani hati kamu, memberitahu Kugan bahawa kamu akan mengundi untuk menuntut keadilan untuk dia.
Undi untuk semua yang telah dizalimi atau ditindas di bawah rejim korup yang angkuh dan zalim.


----------

My fellow Malaysians, the dawn of 5th May 2013 is just slightly over 24 hours away. After pondering about the issues I raised and discussed in the previous four blog posts. Now I have come to the last issue that I would like create awareness about. At the end of the day, when we cast our vote on 5th May 2013 we should cast our vote with our conscience deep within our heart.

Part 4: Freedom from oppression and fight for justice

Desmond Tutu once said “When we choose to be silent in situations of injustice, we have already chosen the side of the oppressors”

Many Malaysians have died with justice to them. Just to name a few, Aminulrasyid, Teoh Beng Hock, Kugan, Altantuya Sharibuu. None of them were proven guilty or convicted for any offences that demand mandatory death sentence but yet they are dead now.

How did they die? Who kill them? Where are murderers? Where is justice? Who can give back their lives? Who can return them to the loved ones?

We as people of conscience and faith, when we cast our vote this 5th of May, we should and must vote to seek justice for all that are oppressed and down-trodden. 

Tell Aminulrasyid with your heart that you will vote to seek justice for him

Tell Teoh Beng Hock with your conscience that you will vote to seek justice for him

Tell Kugan with your mind that you will vote to seek justice for him


Vote for all who are oppressed and abused under the corrupt regime of tyranny and arrogance.

Vote for Justice

Vote for Change


Joshua


No comments:

Post a Comment