Saturday, April 6, 2013

Bumiputera Bangsa Pendekar / Warrior Race


Anwar Ibrahim : "I am a Malay, I am Muslim, and I will fight for the rights of all Malaysians. I will defend the rights of the Malay, the Chinese, the Indians, the Kadazans, the Iban and all Malaysians."
(Saya adalah seorang Melayu, seorang Islam dan saya akan memperjuangkan hak semua rakyat Malaysia. Saya akan mempertahankan hak anak Melayu, anak Cina, anak India, anak Kadazans, anak Iban dan semua rakyat Malaysia)

(Anwar Ibrahim is a Malay warrior that fights for what is right, the PM-Designate when Pakatan Rakyat wins the upcoming 13th Malaysia General Elections)

 

 
Dasar Ekonomi Baru telah diperkenalkan dan dilancarkan oleh Barisan Nasional selama 40 tahun. Namun begitu, kebanyakan bumiputera Malaysia masih hidu...p dalam kemiskinan dan kurang berdaya saing. Hanya kroni-kroni BN sahaja yang berjaya mendapat kekayaan yang menakjubkan. BN menyebarkan perasaan benci dan dendam antara kaum dengan isu-isu perkauman yang tidak mendatangkan sebarang kebaikan tetapi merasionalisasikan dasar-dasar BN yang hanya mendahulukan kroni.

Nilai yang baik perlu menjadi ikutan. Yang buruk/kurang elok wajar diperbaiki. Negara kita menjadi maju bukan kerana parti politik rasuah tetapi nilai-nilai murni seperti saling membantu, bertoleransi, berdikari dan rajin. Marilah orang Malaysia bersatu-padu untuk membina Malaysia baru dan menghapuskan BN yang rasuah, perkauman dan tamak.

No comments:

Post a Comment